Martie Peters Group Road To Salvation

NL distribution

Website: Martie Peters Group

Begin jaren negentig vormde Martie Peters de band Push, hiermee bracht hij vier albums uit in de periode van 1996 tot 2002. Deze band oogstte redelijk wat succes en toerde o.a. met bands zoals Pretty Maids, Ronnie James Dio en Royal Hunt. Na het uiteenvallen van Push richtte zanger Martie Peters zijn soloband de Martie Peters Group op. In 2005 bracht MTM Music het debuutalbum uit.

Het nieuwe album ‘Road To Salvation’ staat weer vol met twaalf moderne hardrock en melodieuze rock songs voorzien van de nodige variatie en uitstekend uitgevoerd door een aantal zeer vakkundige muzikanten. Het is echter de stem van Marie zelf die nog het meest in de buurt komt van White Lion’s Mike Tramp met enkele Brain Adams invloeden. Het album opent met het matige “Fallen”, echter de volgende songs “Chosen One” dat wel wat weg heeft van Journey en “Shallow” wordt het al een stuk beter. Met “The Clown” heeft de band een nummer opgenomen dat zo op een van Bryan Adams albums had kunnen staan. Verder staan er een aantal zeer moderne catchy pop rock songs op het album in de vorm van “Wish” en “All I Have“ en worden we verder nog verrast met de balled “For What It’s Worth”. De song “Kill The Pain” is dan weer wat zwaarder en donkerder dan de rest, dit is er dan ook een die mij meer bevalt, verder worden we dan nog getrakteerd op een oude Push song in de vorm van het nummer “Waitin' In Line”. Het album wordt afgesloten door de titelsong en is daarmee meteen ook een van de mindere songs op het album, echter zeker nog niet echt slecht.

Het album werd geproduceerd door Martie zelf in samenwerking met producer Tommy Hansen (Fate, Helloween) die het album ook van een redelijke eindmix voorzag. Met ‘Road To Salvation’ heeft Martie Peters een degelijk, modern hardrock album afgeleverd dat qua sound wel erg dicht in de buurt van het eerder genoemde White Lion ligt. Fans van Bryan Adams, Def Leppard, Kip Winger, Mike Tramp en Rod Steward zullen dit album zeker kunnen waarderen.

01. Fallen
02. Chosen One
03. Shallow