Mark Sweeney Slow Food

NL distribution

Website: Mark Sweeney

Onlangs plofte het soloalbum ‘Slow Food‘ van Mark Sweeney in mijn brievenbus en om maar meteen met de deur in huis te vallen Mark’s solo album is een zeer ingetogen pop, rock album met een aantal zeer radio vriendelijke songs. Mark is echter geen onbekende in het Hardrockwereldje, hij is tevens de zanger van het Zwitserse Crystal Ball, op dit album wordt hij echter bijgestaan door Michael Bormann die alle voornaamste gitaar, bas en drumpartijen voor zijn rekening nam. Verder is de heer Sweeney een veelgevraagde producent, producer en achtergrondzanger die onder meer werkte met grootheden zoals ex Kiss gitarist Bruce Kulick.

Het album opent met het poppy “Singing For You” gevolgd door het akoestische “What's Wrong With This World”. Het volgende “Superman” is dan een enigszins up-tempo AOR rocksong. Ook “Don't Hold Back The Tears” is een up-tempo rocksong die in het straatje ligt van het oudere werk van Bon Jovi. “Might Be Love” is dan weer een zoetsappige ballad, gevolgd door het eveneens zeer ingetogen “The Reason”. Ook de rest van het album kent dezelfde ingetogen mid-tempo poprock songs uitzondering is echter het groovende “Heaven” en het redelijk rockende “Must Be Paradise”. Met “Together Forever” krijgen we nog een mooie pianoballad voorgeschoteld om vervolgens uit te komen bij het poppy, up-tempo “Now Or Never”. Het album wordt vervolgens afgesloten met een mooie ballad in de vorm van “Is It This?“ en het akoestische “It's About Time”.

Met ‘Slow Food’ heeft de heer Sweeney een zeer poppy rock album geschreven dat is aan te raden voor fans van Bryan Adams, Def Leppard, Bon Jovi of Rick Springfield.

01. Singing For You
02. What's Wrong With This World