M.A.N. Obey, Consume, Reject

Gain Music Entertainment / Suburban

Website: M.A.N.

‘Obey, Consume, Reject’ is het debuutalbum van M.A.N. herrezen uit de as van Transport Leaque met aan het front zanger Tony J.J. beter bekend als ex zanger/gitarist van Mnemic en Angel Blake. Hoewel deze band nog niet zolang op deze aardkloot ronddoolt hebben de heren er toch alweer mooi een tourtje opzitten met Fear Factory en wordt hun muziek gebruikt op het nieuwe spel “the Darkness” voor de Xbox en PS.

Met deze info in het achterhoofd schuif ik het schijfje is in mijn speler. Na wat irritante geluidjes hoor ik bombastische springmuziek en denk gelijk aan Soulfly maar blijkt na wat langer geluisterd te hebben dat de M.A.N. mannen hun eigen stijl hebben. Al hoor je wel invloeden van Machine Head en het eerdergenoemde Soulfly maar in de refreinen neigt het toch naar het nu-metal genre. Het luistert wel gemakkelijk weg moet ik zeggen en het went snel, zeker als je het schijfje een paar keer beluisterd hebt, al ben ik geen nu-metal liefhebber.
De songs op het album bevatten opzwepende muziek en er zitten een paar pakkende riffs en solo’s in. De zanger heeft een volle, krachtige grunt en moet ik in de cleane stukken af en toe aan de zanger van Korn denken. Verder ben ik niet stijl achterover geslagen door de vernieuwende dingen die ik heb gehoord, maar zal dit voor de liefhebber toch zeker leuk zijn om in huis te halen. Als ik dit zo beluister allemaal zie ik mezelf staan in de veel te warme zon op een leuk festival en zal M.A.N. wel aardig wat aanhang krijgen van jongelingen in een grote stoffige pit.

Het album is opgenomen in Grand Recordings, Gothenburg-Zweden en geproduceerd door Svein Jensen en M.A.N. en zal op 26 maart verschijnen. Nieuwsgierig geworden bezoek dan een de myspace pagina van de band, deze is te vinden via de volgende link: www.myspace.com/manmusic. (Y.T. Miranda Ros)

01. Fold and disgusted
02. Last injection
03. My master