Lord Belial Revelation, The 7th Seal

Regain Records / Suburban

Website: Lord Belial

En daar is het zevende album van de Zweedse black metalband Lord Belial getiteld ‘Revelation, The 7th Seal’. Het album werd in augustus 2006 opnieuw opgenomen in de Los Angered Studio te Gothenburg en geproduceerd door Lord Belial in samenwerking met Andy LaRoque (King Diamond), de release staat gepland voor 30 april en het album zal via Regain Revords verschijnen.

Ik moet toegeven, ik kon deze band nog niet, zei het dan van naam. Maar ik ben aardig ‘impressed’. Black metal kan ook relaxed klinken en ze brengen ziel in hun muziek. De muziek kan zich het best omschrijven als melodieuze rauwe black metal en is een beetje doomy/zwaarmoedig. De song “Death As Solution” bijvoorbeeld vind ik er echt bovenuit stijgen, er zit een aardig tempo in en de cleane zang is echt om uit volle borst mee te schreeuwen en is mooi afwisselend met de grunt. De gitarist gooit er een geweldige en soms snerpende solo uit en eigenlijk is het hele nummer gewoon erg cool. “Death Cult Era” een mid-tempo nummer, is ook weer een erg meeslepend geheel en ondanks dat het merendeel van deze song 2 of 3 maal is ingezongen klinkt deze lekker rauw. “Gateway To Oblivion” begint dan weer met een bijna Scorpions “Holiday” achtig intro en is langzaam en meeslepend en tevens zit er weer een mooi clean meezingstuk in.

Lord Belial heeft met deze release opnieuw een melodieuze, voornamelijk mid-tempo black metal afgeleverd dat niet echt afwijkt van het voorgaande werk van de band. De harmonieën doen hier en daar wel wat aan het betere werk van Dissection denken met zangpartijen die iedere black metal fan zeker aan zullen spreken. Ik kan hier nog wel meer prijzende woorden aan vuil maken, maar de conclusie is dus, gewoon kopen. Ik ben dan ook erg blij met mijn promo schijfje en ik ga dan ook snel op zoek naar hun vorige cd’s.

Verder heeft de band twee nummers online gezet, de songs “Spoken Veneration” en “Vile Intervention” zijn te beluisteren op de MySpace pagina van de band  (Y.T Miranda Ros)

Tracklist :
01 7th Seal