Koritni Lady Luck

Bad Reputation / Suburban

Website : Koritni

De uit Sydney afkomstige band Koritni werd opgericht op het moment dat zanger Lex Koritni vanwege meningsverschillen de band $ Green Dollar Colour $. Nadat de band in het voorjaar van 2006 teruggekeerde van hun eerste Europese tournee waarbij zelf voor de Scorpions wordt geopend duikt de band meteen de studio in om nieuwe songs te schrijven. In oktober 2006 nam Koritni het album ‘Lady Luck’ op in Studio 301 en de Pulse Studio, beide gelegen in Sydney. Daarna werd het album gemixt door niemand minder dan Mike Fraser (AC/DC, Aerosmith, Metallica, Van Halen, Motley Crue) in de Warehouse Studio te Vancouver, waar AC/DC het album ‘Stiff Upper Lip’ opnam en gemasterd door George Marino (Guns N’Roses, Metallica, Velvet Revolver, AC/DC) in de Sterling Sound te New York.

Het album opent lekker rustig met de degelijke rocksong “Red Light Joint” en wordt gevolgd door het up-tempo “Under The Overpass”. Het nummer “Heaven Again” is daarentegen dan weer een ingetogen nummer. De invloeden van bands zoals AC/DC, Aerosmith en consorten liggen er dik bovenop, luister maar eens naar “Highway Dream” en “Never Say Goodbye”. De stem van zanger Lex Koritni klink heerlijk en past goed bij de muziek, verder is er op de muzikanten ook niks aan te merken, het geheel klinkt dan ook vooral spontaan en de band lijkt er helemaal klaar voor. “Sick Again“ is dan ook weer zo’n ingetogen rustige rock song zoals het eerder genoemde “Heaven Again”. Ook “Starving Fast” en het titelnummer “Lady Luck” kennen die heerlijke groove, zoals we ook gewend zijn van eerder genoemde bands. Verder vinden we op het album nog een energieke cover van the Beatles in de vorm van het nummer “Got To Get You Into My Life” waarna het album wordt afgesloten door het slepende nummer “Ain’t No Love Song”.

Koritni heeft met ‘Lady Luck´ een degelijk Rock n’Roll album neergezet. De productie is dik in orde en het geluid is verder krachtig en helder, maar dat mag ook wel met twee grootheden achter de knoppen. Bijzonder origineel is het verder allemaal niet, maar het album luistert heerlijk weg!!! Het album zal op 29 januari 2007 uitkomen via Bad Reputation Records in een gelimiteerde CD+DVD editie van 2000 stuks en als reguliere CD.

01. Red Light Joint
02. Under The Overpass
03. Heaven Again