Kill Cheerleader All Hail

Spinerazor Records / Suburban

Website : Kill Cheerleader

Het Canadese Kill Cheerleader opende voor bands zoals Judas Priest en Motörhead. Onder hun fans bevinden zich Nikki Sixx van Mötley Crüe en Lemmy van Motörhead. Kill Cheerleader werd opgericht eind 2001 in Toronto, de muziek die de band maakt is vooral beïnvloed door rock, punk en heavy metal bands zoals Guns N' Roses, The Ramones, Mötley Crüe, Motörhead, The Stooges en Exciter waardoor een mengeling ontstaat van punk, metal en sleazy rock n’roll. Van de eerste demo warden zo’n 8000 stuks verkocht waarna de band al snel werd opgepikt door diverse media en ook de aandacht van verschillende platenlabels opeiste.

Deze release brengt je terug naar de glorie dagen van Los Angeles van de jaren tachtig toen bands als Motley Crue en Guns ’N Roses net aan het doorbreken waren en veelvuldig te zien waren in kleine, warme underground clubs op de Sunset Strip. Het album opent met de song “Sell Your Soul”, een degelijke up-tempo rocksong met een sterke gitaarsolo aan het begin van de song, verder bevat de song catchy gitaarriffs en rauwe zangpartijen waarmee de band de eerder genoemde jaren tachtig bands eer aan doet. Ook de hierop volgende songs liggen in hetzelfde staatje, het album staat dan ook vol met catchy rock n’roll songs met dezelfde simpele formule van uitstekende riffs en solo’s, uptempo drumwerk en melodieuze refreinen die makkelijk zijn mee te zingen. De song “Deathboy” is enigzins poppy te noemen. Verder komen we dan nog de semi ballads “Go Away” en “No Lullabies” waarbij de band respectievelijk bij Guns n’Roses “November Rain” en “Don’t Cry” het een en ander heeft afgekeken. Het album wordt vervolgens afgesloten door het korte instrumentale “Hurt The People You Love“

Met ‘All Hail’ heeft Kill Cheerleader dan ook een degelijk punk n’roll album afgeleverd met songs die we allemaal wel eens gehoord hebben maar die vandaag de dag niet meer gemaakt worden. Het album werd geproduceerd door Jordon Zadoronzy in samenwerking met de band, fans van het oudere werkt van eerder genoemde bands zoals Guns N' Roses, Mötley Crüe en Motörhead moeten zeker de moeite eens nemen om de band te beluisteren.

75/100

01. Sell Your Soul
02. So Young