Jesus On Extasy Holy Beauty

E-Wave Records / Suburban

Website: Jesus On Extasy

Op 30 maart zal het debuutalbum ‘Holy Beauty’ van het Duitse Jesus On Extasy uitkomen via E-Wave Records dat weer een onderdeel is van Drakkar Entertainment GmbH. Het album staat vol met een 11 tal songs die in het straatje liggen van bands zoals Dope Stars Inc. en de Deathstars gemixt met wat Marilyn Manson invloeden en een vleugje industrial, electro-rock voorzien van de nodige dance en house beats.

Het album opent met het redelijke “Assassinate Me”, een song die na enkele luisterbeurten al blijft hangen met pompende electrobeats en stevige, krachtige slaggitaarpartijen en de nodige melodie. Ook de rest van het album bediend zich van deze elementen, de mechanische, industriële rocksound komt dan ook het best tot zijn recht tijdens de songs “Nuclear Bitch”, “Alone“, “Holy Beauty” en “Reach Out”. Enige nadeel van de band is dat de zangpartijen van Dorian Deveraux wel erg veel weg hebben van shock rocker Marlyn Manson. Verder vinden we op het album nog de The Chameleons cover “2nd Skin” terug, een sterke song voorzien van de nodige melodie ondersteund door een uitstekende synthesizer sound. Het album wordt afgesloten met de KMFDM remix van het nummer “Assassinate Me”, dat wat doffer en donkerder klinkt dan het origineel.

Met ‘Holy Beauty’ heeft de band een redelijk krachtig album weten te maken, dat tevens de nodige energie bevat. Mij doet het echter niet zo veel, maar dat zal wel met muzikale voorkeuren te maken hebben, echter wie eerder genoemde bands zoals Marilyn Manson en de Deathstars wel kan waarderen heeft hier een prima album aan. Het album is opgenomen in de Turnip Music studio onder leiding van producer Frank Buchen die het album van een degelijke sound heeft voorzien. Verder ziet het artwork en netjes uit, precies in de stijl zoals je bij het luisteren naar de muziek zou verwachten.

62/100

01. Assassinate Me
02. Nuclear Bitch