Hardcore Superstar Dreamin’ In A Casket

Gain Entertainment

Website: Hardcore Superstar

Blij verrast was ik met het nieuwe schijfje ‘Dreamin’ In A Casket’ van de heren van Hardcore Superstar, de opvolger van het in 2006 uitgebrachte gelijknamige album‘Hardcore Superstar’. De band werd gevormd in de herfst van 1997 in Gothenburg en al snel wist de band een deal met Gain Entertainment in de wacht te slepen waarop het debuut ‘It's Only Rock N Roll’ uitkwam. Dit album werd in 2000 opnieuw uitgebracht met toevoeging van enkele extra nummers onder de noemer ‘Bad Sneakers And A Piña Colada’ en wordt gezien als de eerste officiële release van de band. In de begin periode werd er onafgebroken getoerd dat resulteerde in een aantal shows in het voorprogramma van AC/DC en Motörhead. In 2003 wordt het album ‘No Regrets’, waarmee de band zelfs de Zweedse hitlijsten weet te bestijgen, echter na enkele problemen tijdens de Amerikaanse toernee besluit de band om een pauze in te lassen. Hierop slaat de band uiteindelijk terug met het selftitled album ‘Hardcore Superstar’, er worden maar liefst vier singles van het album getrokken waarmee de band opnieuw de Zweedse hitlijsten weet te bestijgen.

Het nieuwe album ligt inmiddels een paar weken in de schappen en ik na slechts een luisterbeurt al snel concluderen dat de mannen houden van de 80's hair metal bands zoals Aerosmith, Mötley Crüe, Faster Pussycat, Guns n Roses, Anthrax, Skid Row. De band weet op een uitstekende manier sleaze-punkrock en Rock'n'Roll te mixen met een beetje thrash. Op dit inmiddels zevende album gaat de band verder waar men op de voorganger was geëindigd. De cd bevat een paar gigantische uitschieters in de vorm van de opener “Need No Company”. Ook het groovy titelnummer “Dreamin' In A Casket” is een topper met lekkere ritmes en het grijpt je echt. Een van mijn favorieten is echter toch wel het nummer ”Lesson In Violence”, dit is een echt lekkere catchy meezinger die snel in je geheugen blijft hangen. Voor het wat snellere werk moet je naar “Spreadin' The News” luisteren. Soms hoor je zelfs wat gitaarriffs die rechtstreeks van Slayer of Anthrax zouden kunnen komen, luister maar eens naar “Sensitive To The Light”. Al met al een lekkere cd met alle glamrock ingrediënten die er nodig zijn om dit een zeer vette plaat te maken.

Als bovenstaande namen en termen je bevallen, hoef je niet eens verder te lezen en koop je deze schijf gewoon. De productie is ook deze keer ronduit goed te noemen en hier valt dan ook verder niets op aan te merken. De band heeft in thuisland Zweden inmiddels een al een hele goede reputatie opgebouwd en na tien jaar en zeven albums is het tijd om de rest van de wereld langzaam te gaan veroveren! En volgens mij zijn ze er helemaal klaar voor. (Talitha Martijn)

01. Need No Company
02. Medicate Me
03. Dreamin' In A Casket