Drone Head-on Collision

Armageddon Music / Rock Inc.

Website : Drone

Mocht je nou denken: Ik ken Drone helemaal niet, dan is dat niet zo gek. Deze 4 jongens zijn pas bij elkaar sinds 2005. Maar hebben toen wel vrolijk de Metal Battle gewonnen op Wacken Open Air. En vandaar dat ze dus een cd mochten opnemen samen met producer Andy Claasen (wie kent hem niet). En dat resulteerde in dit schijfje, ‘Head-on Collision’.

Wat valt er dan zoal te horen? Nou, voor een band die zo kort bestaat nog behoorlijk volwassen muziek. En wat nog belangrijker is, het heeft een redelijk eigen geluid. Tuurlijk, invloeden zijn er in te horen, van onder meer Fear Factory en Machine Head en af en toe iets van de oude Duitse thrash-bands, maar over het algemeen heb je de hele cd het idee dat hier echt een originele band aan het werk is. Rustige stukken, met af en toe ook cleane zang, worden afgewisseld met stukken die gewoon hard beuken, en volgens de pers schijnt dat live zelfs nog veel beter en harder te zijn. Zeker de eerste vier nummers “Theopractical”, “Welcome To The Pit”, “Stampmark” en “Chainsaw Symphony” geven een goede indruk van de veelzijdigheid en vakmanschap van de band.

Daarnaast hebben ze zelf ook nog in eigen beheer twee videoclips opgenomen voor de eerste twee nummers, en ook dat is in het geheel niet slecht en afgerammeld. Duidelijk een volwassen band die nu al weet wat ze doen, wat ze willen en waar ze naartoe willen. Dat is sowieso een tour langs Duitse festivals in de zomer en ook doorbuiten. Dus kijk of ze komen, en probeer wat nummers mee te pakken. Als je je in de muziek van hun invloeden kunt vinden, is dit zeker een aanrader. (Thomas van Golen)

01. Theopractical
02. Welcome To The Pit
03. Stampmark