Crank County Daredevils Living In The Red

Bad Reputation Records / Suburban

Website: Crank County Daredevils

Op 20 februari kwam het album ‘Livin In The Red‘ van het uit Asheville, North Carolina afkomstige Crank County Daredevils uit en is de opvolger van het in 2004 uitgebrachte debuutalbum ‘Kings Of Sleaze’ dat in de binnen en buitenlandse pers op uitstekende kritieken kon rekenen. De band wordt omschreven als een van de sleaziest, ranzigste en meest rockende glamrock bands in genre, de muziek van de Crank Country Daredevils is dan ook te omschrijven als een mix van Guns N Roses, Motley Crue, Zodiac Mindwarp, Backyard Babies en de Sex Pistols.

Met ‘Livin In The Red’ heeft de band opnieuw 9 rauwe Rock ’n Roll songs opgenomen. Het album opent met het redelijke “We Want It All“, een stevige song met ronkende gitaren en ruige zangpartijen van Scotty P. waarmee deze song van nodige groove is voorzien. Ook de volgende songs “Fueled By A 5th” en “Love Me Like A Suicide” bedienen zich van dezelfde elementen, rauwe mid-tempo rocksong met sleazy gitaarpartijen en smerige zang. Het titelnummer “Livin' In The Red” is dan weer een wat snellere song, die mij beter ligt. Ook het volgende “Rock n' Roll Homicide” is een up-tempo rock song met een uitstekende gitaarriff en behoort daarbij dan ook samen met het titelnummer en “Speed Kills” tot een van de betere songs op het album. “Devils Ride” is dan weer een mid-tempo nummer met in het middenstuk een uitstekend solowerk van beide gitaristen. Het album sluit daarna af met het wat langdradige “Back To Piss You Off”, waarna we nog een verborgen track te horen krijgen, een akoestische song waarvan de titel onbekend blijft.

Verder is de productie over het gehele album niet echt gelijkmatig verdeeld, sommige nummers zijn nog redelijk maar bij het overgrote deel van de songs is het geluid toch echt ondermaats en gaan onder in een grote geluidsbrij. Echter voor fans van eerlijke Rock ’n Roll en eerder genoemde bands is dit album een aanrader.

76/100

Track List
01. We Want It All