Cortez Thunder In A Forgotten Town

Buzzville Records / Suburban

Website: Cortez

Cortez is een band uit Allston, Massachusetts en werd in 2006 opgericht uit de overblijfselen van een aantal stoner rock en punk n' roll bands zoals Fast Actin' Fuses, Sin City Chainsaw en Supersoul Challenger. De band wist enige tijde geleden een deal te sluiten met Buzzville Records en inmiddels ligt het debuutalbum ‘Thunder In A Forgotten Town’ in de schappen.

Het album bevat zes tracks, die goed in het gehoor liggen zonder dat er eigenlijk uitschieters op het album staan. De songs blijven op een of andere manier niet hangen, het album heeft dan ook heel wat rondjes in mijn cd speler moeten maken, maar echt uitblinken doet de band niet. Verder zijn de nummer ondanks dit gemis niet slecht, integendeel de band heeft op ‘Thunder In A Forgotten Town’ een aantal zeer degelijke songs weten neer te zetten die voorzien van de nodige groove, vet en doomy gitaarwerk en degelijke solo’s. Verder beschikt de band over een uitstekende zanger en zijn de langlijnen dik in orde. Uitschieters staan er dan ook eigenlijk niet op het album, of het moet het afsluitende “Floodwater Rising” zijn. Verder detail is dat er op het album slechts zes songs met een totale tijdsduur van zo’n vierendertig minuten staan waardoor het album wel wat aan de korte kant lijkt, met twee sterke songs erbij had de score heel wat hoger kunne liggen.

‘Thunder In A Forgotten Town’ werd opgenomen in december 2006 in de New Alliance Studios en werd geproduceerd door Marc Schleicher. Ondanks de invloeden van Black Sabbath, Kyuss, Black Flag, Soundgarden, High On Fire, QOTSA, Melvins en Corrosion Of Conformity weet de band toch een album lang te blijven boeien en heeft dan ook een zeer degelijk stonerrock album weten af te leveren.

01. The High Life
02. What Have You Done?
03. The Ocean