Brett Walker Spirit Junky

NL distribution

Website: Brett Walker

Brett Walker heeft de afgelopen drie decennia naam gemaakt in de muziekwereld als songwriter voor diversen acts, hij was onder meer verantwoordelijk als songwriter voor vier platina albums en maar liefst acht Emmy Awards, naast het schrijven voor anderen maakt Brett zo nu en dan ook nog tijd vrij om zijn eigen muziek te schrijven en op te nemen, zo bracht hij in 1994 het debuutalbum ‘Nevertheless’ via Empire Records uit.

Onlangs kwam zijn nieuwe album ‘Spirit Junky’ uit via NL Distribution, de opvolger van het in 1999 via MTM Music uitgebrachte album ‘Lift Off’. Het nieuwe album bestaat uit vijftien moderne, poppy, westcoast rocksongs die in het straatje liggen van artiesten zoals Bryan Adams, Martin Briley en Desmond Child. Het album opent met het frisse “Give Me Back Tomorrow”. Met “Until We Live Again” en “Hallelujah” krijgen we een wat meer gitaargerichte up-tempo rocksong te horen dat mij wat meer kan bekoren dan het overgrote deel van het album dat uit softe pop songs bestaat zoals “Calalia” of het mierzoete “If You Only Knew”. Het volgende “Livin In Maybe Land” is dan weer een redelijke poprock song met een uitstekende melodie evenals “Rights To Yesterday” dat wel in het straatje van Bryan Adams ligt. “Remind Me” is dan weer een akoestische song en met het volgende “I’m the Best” krijgen we dan nog een regelrechte southern rocksong voorgeschoteld waarna het album wordt afgesloten door het korte instrumentale “Spirit Junky”.

Met ‘Spirit Junky’ heeft Brett Walker en prima West Coast melodic (pop) rock album afgeleverd, voor wie eens weg wil sluimeren op een koude winteravond met de kachel op tien is dit de perfecte cd.

01. Give Me Back Tomorrow
02. Something So Real