Bloodlights Bloodlights

Mate In Germany / Soulfood Music Distribution

Website: Bloodlights

Na het uiteenvallen van het Noorse Gluecifer in 2005, samen met The Hellacopters de vaandeldragers van de Scandinavische rockscene heeft gitarist Captain Poon niet stilgezeten. Zo besloot hij kort na de break om een nieuwe band op te richtten genaamd Bloodlights. De bandnaam is ontleend aan het zien van rode flitsen vlak voordat je van je stokje gaat door het consumeren van "te veel van alles", iets wat nogal eens voorkomt in koudere gebieden zoals Scandinavië, waar dit verschijnsel vaak voorkomt al dan niet om de lange nachten door te komen.

Inmiddels heeft de band een deal op zak en ligt het nieuwe album sinds enkele weken in de winkels. Het album opent met “Where The Stars Don’t Shine“, een energieke rock 'n' roll kraker met een catchy melodie en pakkende riffs, de song ligt dan ook aardig in het straatje van het eerder genoemde Gluecifer. De volgende song, het titelnummer van het album is dan wat minder origineel, de riff van de song lijkt wel erg op de Queens Of The Stone Age song “Little Sister“, maar dit mag de pret niet drukken, de zangpartijen van Captain Poon overtuigen. Verder zijn de nummers “Bullshit On Your Mind” en het redelijk snelle “Hammer And The Wheel“ de betere van het album, voorzien van de nodige dosis melodie en meezingbare refreinen. Verder vinden we op het album dan nog de semiballad “Screwing Yourself” waarop de band zich van een geheel andere kant laat horen. Ook de rest van de songs op het album zijn stevige rock 'n' roll krakers, die het live mijn inziens erg goed zullen doen, nu maar afwachten wanneer de band eens in Nederland te zien is.

Na het beluisteren van de twaalf songs kan ik een ding concluderen, Captain Poon heeft met zijn band Bloodlight een zeer sterk rock 'n' roll album afgeleverd dat het verlies van Gluecifer een helemaal goed maakt. De productie lag in handen van voormalig Monster Magnet gitarist Phil Caivano en het album werd gemixt door niemand minder dan Mike Fraser (Aerosmith, Metallica, AC/DC) waardoor het album een zeer helder, krachtig en vet geluid heeft meegekregen, alleen het rauwe randje ontbreekt eigenlijk nog. Fans van high-energy rock 'n' roll bands zoals The Hellacopters, The Backyard Babies, New York Dolls en voorloper Gluecifer kunnen dit album dan ook met een gerust gevoel aanschaffen.

Bloodlights are:

Captain Poon – Vocals, Guitar

Howie B – Guitar