Tokyo Dragons Come On Baby EP

Escapi Music / Suburban

Website: Tokyo Dragons

Afgelopen jaar bracht de Engelse Rock n’ Roll band Tokyo Dragons hun langverwachte debuutalbum ‘Give Me The Fear‘ uit dat werd opgenomen in de legendarische Rockfield Studios in Wales onder leiding van producer Pedro Ferreria (The Darkness).

Het eerste nummer “Come On Baby” op deze EP kwamen we dan ook al eerder tegen op eerder genoemd album. De volgende drie non album tracks “High On Hate”, “Everybody That’s Right” en “This Means War” zijn van uitstekende kwaliteit en hebben een solide basis en zouden dan ook niet hebben misstaan op het debuutalbum. Deze EP wordt verder aangevuld met een drietal live tracks, “Set ‘m Off”, “Johnny Don’t Wanna Ride” en “Come On Baby” opgenomen tijdens het optreden op het Hultsfred Festival in Zweden op 16 juni 2006. Ook de live opnamen komen zeer overtuigend over en klinken lekker rauw, om het feestje compleet te maken staat er ook nog een smakelijke videoclip op deze EP van het nummer “Come On Baby”.

De band laat op deze EP opnieuw horen dat zij prima op elkaar zijn ingespeeld, dit is goed te merken aan de spelvreugde waarmee de songs gebracht worden, echter ik moet wel toegeven dat de muziek van Tokyo Dragons niet echt bijster origineel klinkt. De band heeft dan ook heel wat afgekeken bij hun grote voorbeelden zoals AC/DC, Thin Lizzy, Kiss en consorten die in de jaren zeventig en tachtig hun hoogtij dagen vierde. De liefhebber van eerder genoemde bands kunnen echter ongestraft deze EP een kans geven, voor de fans van de band is dit een leuk zoethoudertje tot de volgende release en voor wie de band nog niet kent is deze EP een leuke kennismaking.

01. Come On Baby
02. High On Hate
03. Everybody That’s Right