Texas Terri & The Stiff Ones Eat Shit + 4 (Re-release)

People Like You Records / Suburban

Website: Texas Terri

Tegenwoordig doet Terri het solo onder de noemer Texas Terri Bomb!, echter in de periode tussen 1995 en 2001 zong zij nog bij Terri & The Stiff Ones waarmee zij één album uitbracht getiteld ‘Eat Shit’. In 2001 werd dit album opnieuw uitgebracht onder de noemer ‘Eat Shit + 1’ waarbij het album werd aangevuld met 1 extra song. Anno 2006 dacht People Like You Records laten we het album ook in Europa uitbrengen en zo heeft deze re-release de voorspelbare titel ‘Eat Shit + 4’ meegekregen, je we krijgen maar liefst 4 extra song bij deze tweede re-release te verwerken. Het is maar hoe het wil brengen, voor iedereen die het album nog niet in huis heeft is dit een mooi meegenomen, maar de fan die het album al heeft zal minder blij zijn om opnieuw naar de winkel te moeten voor deze release.

Het album bevat voornamelijk rauwe, gruizige LA punk met een sleazy rock n’roll randje. Het album opent met het intro “Mick’s Bitch”, waarna we meteen de eerste cover van The Dick tegenkomen in de vorm van het nummer “Lifetime Problems“, later op het album komen we nog een tweede cover tegen van het nummer “Baby Let’s Twist“ van The Dictators. Verdere uitschieters op het album zijn onder meer de songs “Holy Ghost”, een lekkere smerig rock ’n roll nummer met een licht punk randje, maar ook nummers zolas “Situation”, “Burgers & Fries (You’re Not Alive)” en “Cave Woman” misstaan niet op dit album dat eigenlijk al zo’n vijf jaar oud is. “Baby Bird Shuffle” klinkt dan weer wat rauwer dan de rest. Het bonusmateriaal komt in de vorm van het nummer “Women Should Be Wilder” en de twee demo nummers “Situation”, “Holy Ghost”, die beide ook al in de normale uitvoering op het album staan en komen we ook nog een leuk videoclipje tegen van het nummer “Oh Yeah!”.

Binnenkort zal Texas Terri Bomb! een aantal keer in Nederland live te zien zijn, te weten op 14 oktober in Cafe Little Devil te Tilburg, op 30 november in Bazart te Den Haag en op 3 december in De Bliksem te Den Helder. Voor iedereen die drank, drugs, sex en rock ’n roll niet uit de weg gaat moet zeker een van de shows bezoeken want Terri is een echt podiumbeest. Verder werk zij ook aan een nieuw solo album dat de titel ‘'Your Lips...My Ass! heeft meegekregen dat ergens in 2007 uit zal komen.

01. Mick’s Bitch
02. Lifetime Problems
03. Holy Ghost