Roger Miret & The Disasters My Riot

People Like You / Suburban

Website : Roger Miret & The Disasters

Op 18 augustus zal het nieuwe Roger Miret & The Disasters album ‘My Riot’ verschijnen, dat via People Like You Records zal uitkomen. Roger Miret kennen we natuurlijk van de New York hardcore legende Agnostic Front. De band werd in 2000 opgericht en in 2002 kwam het debuutalbum uit via Hellcat Records. In 2004 werd het tweede album ‘1984’ opgenomen dat uiteindelijk in februari 2005 uitkwam.

Het album staat vol met prettig in het gehoor liggende no nonsense New York streetpunkrock, in de stijl van bands zoals The Clash, Ramones en Rancid. Verwacht hier geen gecompliceerde songs, maar simpele 3 akkoorden rock nummers. Het album opent meteen met het lekkere “Warning! Warning!” dat doorspekt is met een flinke partij rock n’roll invloeden. Met nummers zoals “My Riot!”, “Straight Jacket” en “R.F.F.R” heeft de band enkele uitstekende songs geschreven. Het nummer “Ramones” is een als een ode aan de punk legende The Ramones geschreven. Met de akoestische song “Everything I Do“ laat de band ook horen zeer ingetogen nummers te kunnen maken. Verder komen we nog het zeer snelle “Fxxx You” tegen. Als laatste track op het album vinden we dan nog het bonusnummer “Runaway Reggae Remix”, een nummer zoals de titel al aangeeft gemixt is met enkele reggae invloeden.

Roger Miret weet met The Dissasters hier opnieuw een uitstekende prestatie neer te zetten, die geheel in het verlengde ligt van de twee voorgaande albums van de band. De catchy nummers zijn na een maal beluisteren volledig mee te brullen en ook de productie is dik in orde. De band klink opnieuw zeer strak en gretig en ook zanger Mirret is zeer goed bij stem. Enige minpuntje van dit album dat het slecht 33 minuten duurt.

Verder zijn op het nieuwe album van Roger Miret &The Disasters onder anderen gastbijdragen van Lars Frederickson (Rancid), Al Barr (Dropkick Murphys), Vic Ruggiero (The Slackers) en Patricia Day en Kim Necromatic (Horrorpops) te horen, klasse!!

01. Warning! Warning!
02. Roots Rockn´ Roll
03. My Riot!