Old Man's Child Vermin

Century Media

Website: Old Man's Child

Old Man’s Child is het soloproject van gitarist Galdar, die sinds de eerste demo ‘In The States Of Life’ stammende uit 1994 aan de weg timmert en diversen albums uitbracht zoals het  voorlaatste album ‘In Defiance Of Exictence’ uit 2003 dat in de pers uitstekende kritieken mocht ontvangen. Mede door zijn kwaliteiten als componist maar zeker ook als gitarist is de heer Galder tegenwoordig werkzaam als ritmegitarist bij de band Dimmu Borgir. Galdar heeft het nieuwe album ’Vermin’ geheel zelf geschreven en tevens alle zangpartijen, grunts en verder bijna alle gitaar en baspartijen zelf opgenomen op enkele stukken na die door Testament / Daragonlord gitarist Eric Peterson zijn ingespeeld. De samenwerking tussen Galder en drummer Nicholas Barker heeft zich helaas tot een album beperkt waardoor nu alle drumpartijen zijn verzorgt door de Deen Reno Kiilerich (o.a. ex-Exmortem, Vile) die ooit de eerste prijs behaalde tijdens een drumwedstrijd en won met meer dan 800 roffels in een minuut op de dubbele basdrum. De muziek op het album is een mix van melodieuze, symfonische black metal, voorzien van veel toetsen en mid-tempo riffs begeleiden door stevige double bassdrums waardoor het geheel duister sfeertje meekrijgt en de zangpartijen van Galder sluiten hier dan ook perfect bij aan. Het album kent een goede produktie, mede verantwoordelijk hiervoor zijn producers Patrick Sten en Fredrik Nordström, die het album van een heldere maar krachtige mix voorzagen in de Zweedse Studio Fredman te Gothenburg waar bands zoals In Flames en Arch Enemy hun albums reeds opnamen. Uitschieters op dit album zijn is o.a. het openings nummer “Enslaved and Condemned”, maar ook de nummers  “Lord Of Command” en “War of Fidelity” mogen er zijn.

01. Enslaved And Condemned
02. The Plague Of Sorrow
03. War Of Fidelity