Nikki Puppet Puppet On A String

Armageddon Music

Website: Nikki Puppet

Het debuut album ‘Puppet On A String’ van de Duitse band Nikki Puppet, opgericht ergens in 2003 in Hannover is onlangs bij Armageddon Music uitgekomen. De band bestaat naast zangeres Nicky Gronewold en bassiste Anke Sobek verder nog uit de Griekse gitarist Christos Mamalitsidis en drummer Michael Wolpers en is deze bezetting speelt de band vrij simpele hardrock. Het album is geproduceerd door Hermann Frank (Victory/Accept) en voorzien van een zuivere rocksound. Het album opent redelijk met het titelnummer “Puppet On A String”, de standaard rock ’n roll van Nikki Puppet kent een hoog meezinggehalte en na een enkele luisterbeurt blijft het nummer al in je hoofd hangen. Het volgende nummer “Sirens” en “Syncronised“ zijn een meer up-tempo rock song, maar het album kent in de vorm van het nummer “Grumpy Face” ook een echte hartenbreker. “Another World” kent een stevige gitaarsound afgewisseld met rustige passages, de volgende nummers op het album zijn weer up-tempo rocksongs maar de band kan mij niet echt overtuigen, maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn en we hebben dit soort muziek allemaal al wel eens gehoord. Is het allemaal dan zo slecht, nee zeker niet de solo’s van gitarist Christos mogen er zijn en de gitaarpartijen staan lekker op de voorgrond in de mix en de charismatische zang van zangeres Nicky is zeker niet slecht, alleen is hier en daar wel een Duits accent te horen zoals goed te horen is tijdens het nummer “Ignorance”. Verder klokt het album slechts 33 minuten en dat is tegenwoordig niet echt veel.

01. Puppet On A String
02. Sirens
03. Syncronised