Frankenstein Drag Queens From Planet 13 The Late, Late, Late Show

People Like You Records / Suburban

Website: Frankenstein Drag Queens

Wednesday is een horrorpunk genie die al in diverse bands speelde vanaf dat hij een jaar of 15 was. Alles wat duister, grappig en punky is trekt hem zeer aan, zijn naam Wednesday 13 heeft hij te danken aan het typetje Wednesday van de Adams family en nr 13 spreekt bijna voor zich natuurlijk. Wednesday heeft zich in de beginperiode van zijn band Frankenstein Drag Queens From Planet 13 rot gewerkt en elke cent en elke minuut vrije tijd ging in de band!! Van het boeken van shows tot allerlei baantjes om maar op te kunnen treden.

Ondanks dat Wednesday 13’s ‘Little Box Of Horror’ met daarin een vijftal cd’s met o.a. niet eerder uitbracht materiaal en ook het debuutalbum van de Frankenstein Drag Queens From Planet 13 vorig jaar al uitgebracht werd is het eerste album van de band getiteld ’ The Late, Late, Late Show’ nu ook los verkrijgbaar via People Like You Records.

Het album klink heerlijk rauw en wild zoals Wednesday en zijn mannen graag zelf willen klinken. De hele boel is opnieuw gemasterd maar af en toe zijn de opnames een beetje matig. Toch is dit de manier waarop zij een grote schare fans hebben weten te lokken. Fans zullen dit zeker geweldig vinden. De luchtige teksten en song titels en muziek zijn zeer typisch Wednesday zoals “I Dismember Mama “, “The Wolfman Stole My Baby” en “Bloodsuckers Anonymous”, of hij nou bezig is met de Murderdolls, Wednesday 13 of de Queens. Het is altijd herkenbaar.

Ook vinden we enkele overeenkomsten met de Murderdolls, zo werden de nummers “197666” en “Kill Miss America” later opnieuw opgenomen door de Murderdolls. Wednesday werd door de Murderdolls gitarist Tripp Eisen gevraagd om zijn horrorpop band te komen versterken. In het begin van de band bespeelde Wednesday nog de basgitaar, maar al snel nam hij de zingpartijen over. Samen met Joey Jordison van Slipknot en gitarist Tripp Eisen namen de heren het debuutalbum ‘Beyond The Valley Of The Murderdolls’, echter na enkele festival shows en een korte toer besloot Wednesday de band te verlaten en zijn eigen band Wednesday 13 op te richten.

Voor alle Wednesday 13 fans is het zeker de moeite waard om deze CD te kopen maar nog mooier zou zijn om de hele ‘Little Box Of Horrors’ aan te schaffen als je deze nog ergens tegen komt, dan haal je in een klap al het oude werk van de Wednesday in huis!! Deze is echt zo leuk dat hij wel in de verzameling moet komen. (Talitha Martijn)

01. Blood, Feathers, Lipstick...The Monologue
02. Galactic Chicken Shit
03. Hit And Rape