Dragonlord Black Wings Of Destiny

Escapi Music / Rock Inc Promotion

Dragonlord website

Het hobby project van Testament gitarist Eric Peterson is de melodieuze death metal band Dragonlord, de band bracht enkele jaren geleden al het redelijke debuutalbum ‘Rapture‘ uit. De band bestaat naast Eric verder uit drummer Jon Allen (Sadus, ex-Testament), toetsenist Lyle Livingston (Psypheria), gitarist Steve Smyth (Nevermore, ex-Testament, ex-Vicious Rumors) en bassist Derrick Ramirez (ex-Testament), die in tegenstelling tot het debuutalbum Steve DiGiorgio vervangt. Eric heeft ook nog eens de hulp ingeroepen van tekstschrijvers Del James en Charlie Storm. Het album is opgenomen onder leiding van producer Fredrik Nordstrom in de Fredman Studio in Gothenburg en dat is zeker geen slechte zet geweest want het album heerst als geen ander. Het album staat vol met symfonische death metal nummers doorspekt met enkele thrash invloeden en dreigende keyboards die vaak in de stijl liggen van bands zoals Dimmu Borgir, Emperor en Cradle Of Filth zoals de nummers “Revelations”, “Mark Of Damnation” en “Blood Voyeur”. Verwacht hier echter geen kloon van deze bands, Dragonlord heeft op dit album toch wel een eigen identiteit weten te creëren. Luister maar eens naar nummers als “Sins Of Allegiance” of “Until The End”, waarop de grunt van Eric wordt afgewisseld met heldere zanglijnen. Het album bevat tevens erg goed gitaarwerk van Eric Peterson zelf maar ook het werk van Steve Smyth mag er zeker zijn. Het voorlaatste nummer is de Mercyful Fate klassieker “Black Funeral” dat in de zelfde stijl van het gros van de nummers op het album gebracht wordt. Afsluiter is de erg mooie cover van het Thin Lizzy nummer ‘Emerald’ waarop Eric Peterson nog eens duidelijk laat horen dat hij wel degelijk in staat is om te zingen. Nu maar afwachten tot deze band met uitstekende muziekanten de oversteek naar Europa maakt voor een aantal optredens in de regio.

Tracklist :

01. The Becoming Of
02. The Curse Of Woe