Deadline Take A Good Look

People Like You Records / Suburban

Website: Deadline

De punkrockband Deadine met in de gelederen ex-leden van Gundog, vindt zijn oorsprong in Londen, Engeland in 2001. og geen vier jaar geleden speelde band pas hun eerste show en inmiddels heeft de band er honderden Europese shows, twee Amerikaanse toers, drie volledige albums en twee split albums erop zitten. Hiermee is Deadline momenteel een van de hardst werkende bands, de band heeft in enkele jaren meer bereikt dan andere bands in hun hele carrière bereiken zonder de steun van een major label. De band heeft inmiddels ook een zeer sterke live reputatie opgebouwd door het spelen van vele shows in de kleinste kroegen tot shows voor enkele duizenden mensen, de band stond onder meer in het voorprogramma van Rancid, Lars Frederiksen, Dropkick Murphys en The Distillers.

Tijdens de laatste Europese headline toer speelde de band 30 show in 31 dagen van Portugal tot Polen en van Duitsland tot Croatie en verder stond de band deze zomer ook nog op  een aantal festivals, ondanks al deze inspanningen heeft de band toch de kans gezien om het nieuwe inmiddels vierde album ‘Take A Good Look’ op te nemen.

Opener “Blood On Your Hands“ van het album is een lekker in het gehoor liggende melodieuze punkrock song. Het tweede nummer “Give It Back” begint met een lekker hakkend gitaarrifje en word ondersteund door de smaakvolle zang van zangeres Liz Rose. “Pretences”, begint dan weer met een leuk bassrifje, waarna de rest van de band inzet. De up-tempo song “Do You Think?” is er één die me erg goed bevalt, het zijn dan ook de snelle punkrock nummers op dit album zoals we nog vaker tegenkomen in de vorm van de nummers “Hold On Me“ en het punkachtige “I Won`t Give“ waar de band op zijn best klinkt. Het titelnummer “Take A Good Look” van het album is er ook weer een om van te smullen, een song met veel variatie, de melodieuze zangpartijen van Liz worden ondersteund door een krachtige band in topvorm. “Hey You!” is opgebouwd uit een leuke rock n’ roll riff, klasse!! “All I Ever Wanted” is dan opnieuw een snelle up-tempo streatpunk song, die eigenlijk net iets te kort duurt. Het album wordt afgesloten door het rustige ‘Moving Lines’ waar zangeres Liz wordt begeleid door een akoestische gitaar en bouwt daarna langzaam op tot een sterke melodieuze rocksong.

De warme, krachtige, frisse zangpartijen van zangeres Liz zijn een groot pluspunt van deze band, hiermee heeft Deadline meteen een grote voorsprong op veel van de collega’s in de punkrock scène. Ook de krachtige thrashy gitaarpartijen mogen er zijn, het geheel vormt een uitstekende ingespeelde strakke, hechte band waar we ongetwijfeld nog meer van gaan horen. Met “Take A Good Look” heeft Deadline opnieuw een uitstekend album uitgebracht en heeft de band de hooggespannen verwachtingen meer dan waargemaakt. Het album zal worden uitgebracht door  People Like You Records en ligt vanaf 6 november in de platenbakken.

01. Blood On Your Hands

02. Give It Back

03. 1975