Beyond The Flesh What The Mind Perceives

Screaming Ferret Wreckords / Escapi Music / Rock Inc Promotion

Beyond The Flesh website

Officieel is het album ‘What The Mind Perceives‘ al op 29 maart van dit jaar uitgekomen, maar door onbekende redenen kreeg ik het afgelopen maand pas in mijn handen. De death/thrash band Beyond The Flesh is ergens in januari 2000 opgericht en na het uitbrengen van de zeer succesvolle demo “Spawned From Flesh and Bone” en indrukwekkende optredens kreeg de band een steeds groter schare fans. Door aandringen om nieuwe songs brengt de band in 2003 in eigen beheer hun eerste album ‘What The Mind Perceives’ uit. Dit resulteert in zo’n grote aandacht van diverse media en labels dat de band wordt opgepikt door Screaming Ferret Wreckords/Escapi Music die het album wereldwijd uitbrengt. Het album is opgenomen in de M-16 studios in Toms River en gemasterd in de Morrisound Studios in Tampa, Florida. De band speelt een mix van melodieuze en technische maar tevens ook agressieve death/thrash metal en mixt hier ook nog diversen Europese en Amerikaanse invloeden doorheen. Het album opent sterk met het nummer “Rise About The Weak”, verdere uitschieters zijn onder andere het nummer “Is This Life?”. De zang is over het algemeen in de death metal stijl te zoeken maar hier en daar zijn ook sporadisch enkele grind en black metal invloeden te horen. Verder zit het muzikaal erg goed in elkaar is de productie zeer goed te noemen. Met hier en daar stevige blastbeats, grimmige vocalen en uitstekend solowerk van beide gitaristen mixt de band zo invloeden van o.a. Carcass, Death, Slayer en Cannibal Corpse moeiteloos aan elkaar. Het album wordt afgesloten door het ruim 5 minuten durende titelnummer “What The Mind Perceives” waarna we even later nog een verborgen instrumentaal nummer te horen krijgen. De band heeft hiermee een zeer goed album uitgebracht en nu maar afwachten tot we de band een keer in Europa aan het werk kunnen zien.

01. Rise About The Weak
02. Fleshwound
03. The Scar That Remains