Ben Jackson Group All Over You

Escapi Music / Rock Inc Promotion

Ben Jackson website

Het album ‘All Over You’ van de Ben Jackson Group ligt al vanaf 23 mei in de winkels maar werd afgelopen maand pas in mijn brievenbus gedeponeerd, dus bij deze nog een late bespreking van het album. Deze band opgericht door voormalig Crimson Glory en Parish gitarist Ben Jackson wordt op dit album bijgestaan door o.a. gitarist Mark Borgmeyer, drummer Rich Tabor en achtergrond zangeres Rose Sexton. Crimson Glory was de eerste echte progressieve power metal bands in jaren 80 en bracht drie cult-klassiekers uit in de periode van 1986 tot 1991. Verder komen we op het album nog gastbijdragen tegen van voormalig Crimson Glory zanger Midnight. Het album is opgenomen in de befaamde Morrisound Studios in Tampa te Florida. Om opnieuw problemen met een zanger te onderdrukken zoals Jackson eerder ondervond met zijn vorige bands, besluit hij om de zang ditmaal zelf op zich te nemen. Het merendeel van de nummers op dit album zijn in de stijl geschreven van de klassiek jaren 80 hard rock songs. Het nummer ‘Ghost In The Mirror’ doet zelfs wel wat denken aan een echte Savatage song, verder heeft het album een goede productie en heldere mix, de zang is in orde en laat Jackson op nummers zoals “Mean Machine “, “Eyes Of Ice” en “Heavy On My Mind” horen dat hij het nog wel degelijk in zijn vingers heeft om lekker te scheuren op zijn gitaar. Verder staan op de Japanse uitvoering van het album nog twee extra akoestische nummers in de vorm van “It's You, Love” en “Cage Around My Heart”, maar deze zijn tevens van de website van de band te downloaden.

01. Turn It On
02. Mean Machine
03. All Over You