Adam West Longshots Songs For Broke Players 2001 – 2004

People Like You Records / Suburban

Website : Adam West

“You wanted the best and you got it, the hottes band in the land … Adam West!” luidt de eerste zin op de bijgeleverde informatie sheet die deze ik bij deze cd meegeleverd krijg. De band werd begin jaren negentig opgericht en kent als voornaamste invloeden van bands zoals Iggy and the Stooges, Black Sabbath, The Misfits, The MC5, Kiss en AC/DC gemixt met de nodige jaren 60 garage punk. De bandnaam is vernoemd naar de legendarisch Batman acteur Adam West en de band bracht door de jaren heen meer dan 30 singles, 8 CD’s en meer dan 35 songs op verschillende verzamel albums. ‘Longshots Songs For Broke Players 2001 – 2004’ is dan ook inmiddels het derde verzamel album van Adam West met daarop veel van deze songs afkomstig van deze singles, verzamelaars en niet eerder uitgebracht materiaal.

De meeste nummers op dit album bestaan uit ruige en stevige rock ‘n ‘roll, die in het straatje liggen van eerder genoemde bands zoals het nummer “Go On Girl” of de track “In The Back Of My Hearse”. Verder vinden we op het album onder meer de wat onbekendere covers terug van Carrie Nations in de vorm van de song “Find It!”, het nummer “We're Inside” van de Thee Ultra Bimboos. Maar ook de wat meer bekende rocktracks van Kiss in de vorm van “Deuce” en een stevige versie van “I Stole Your Love” komen we op het album tegen. Ook de songs “You Can’t Stop Rock ’N Roll” van Twisted Sister en “Where Eagels Dare” van The Misfits ontbreken niet en deze zijn alle zeer goed verteerbaar. Verder vinden we ook nog enkele live songs op het album terug.

De rock ’n roll ligt lekker in het gehoor, de meeste refreinen blijven na slechts twee luisterbeurten meteen hangen, alleen jammer van de matige productie van enkele songs op het album, maar dit is nu eenmaal hoe dit soort muziek gespeelt dient te worden, echter de live songs hadden voor mij niet gehoeven. Natuurlijk zijn de songs op het album niet nieuw en waren de meeste reeds eerder verkrijgbaar op diversen singles en compilaties, maar voor de fan van deze band is het bijna onmogelijk om deze allemaal aan te schaffen. Dus dit is voor de doorgewinterde Adam West fan een aangenaam album zijn om de verzameling compleet te maken en voor degene die de band niet kent is dit een leuk album om eens kennis te maken met de vunzige rock ‘n roll van Adam West.

Voor wie eerst een wil luisteren hoe het allemaal klinkt zijn via de volgende link http://www.fandangorecs.com/adamwest/sound.cfm enkele songs van de band afkomstig van verschillende albums en singles te beluisteren.

01. Thora's Hammer
02. Ferrytale
03. Gangland