LA Guns Loud & Dangerous (Live from Hollywood)

Mascot Records

Website: LA Guns

Onlangs plofte het live album ‘Loud & Dangerous (Live From Hollywood)’ van de glamrock formatie L.A. Guns op mijn deurmat. L.A. Guns wordt in 1983 opgericht door onder meer Tracii Guns en Axl Rose die nog voor de eerste release van de band opstapt en later het legendarische Guns N’ Roses op zal richten waar Tracii ook nog even deel van uit zal maken. Na vele bezettingswisselingen wordt dan uiteindelijk in 1988 het debuutalbum van de band opgenomen. Inmiddels zijn er heel wat bandleden gekomen en gegaan, heeft de band zo’n negen albums op haar naam staan en maakt ook mede oprichter Tracii niet langer deel uit van de band. De band is echter nog steeds redelijk populair rondom Los Angeles en wordt er nog regelmatig opgetreden, zoals blijkt uit de opnames van dit schijfje die eerder dit jaar plaatsvonden. Genoeg reden dus voor Mascot Records om een livealbum uit te brengen dat sinds 18 augustus in de winkels ligt.

Het album opent met de song “No Mercy” met vet gitaarwerk van gitarist Stacey Blades, het geluid aan het begin van dit optreden is echter niet al te best. De show wordt vervolgd met de klassieker “Sex Action” afkomstig van het uit 1988 stammende debuutalbum, naast het vele oudere werk zoals “Over The Edge”, “One More Reason” en “Electric Gypsy” krijgen we ook enkele nieuwere songs zoals “Hell Raisers Ball” en “Don't Look At Me That Way” voorgeschoteld. Verder worden we nog verrast met de Rose Tattoo cover “Rock 'n' Roll Outlaw” afkomstig van het cover album ‘Rips The Covers Off’ uit 2004. Voor de liefhebber van het stevige gitaarwerk van de band is dit een lekker album echter het geluid is niet al te best en dat maakt dit schijfje niet echt de moeite om meerdere malen te beluisteren, vooral de schreeuwerige zangpartijen van Phil Lewis gaan na een aantal nummers wel vervelen. De band heeft met dit album echter wel de live sfeer weten vast te leggen waardoor het geheel leuk is voor de fans van de band maar of er met deze release nieuwe zieltjes worden gewonnen zal te betwijfelen zijn. Het zijn dan ook vooral de oudere songs waar de band het van moet hebben en dat blijkt dan ook wel uit de setlist want van het debuutalbum krijgen we maar liefst vier tracks te verwerken.

Verder wordt het geheel aangevuld met twee liveclips van de songs “Hollywood’s Burning” en “It Don't Mean Nothing” afkomstig van het uit 2005 stammende album ‘Tales From The Strip’. Waarom deze songs echter niet zijn toegevoegd aan de audiotracks op het album blijft mij een raadsel. Deze liveclips zijn slechts met 3 camera’s opgenomen en daarom leuk om eens te bekijken maar dan ook niet meer dan dat.

01. No Mercy
02. Sex Action
03. Never Enough