Moleskin Generator

Eigen Beheer

Website : Moleskin

Enkele weken geleden kreeg ik de ‘Generator’ EP van het Franse Moleskin toegestuurd. Het geheel ging vergezeld van een twintigtal pagina´s met info over de band, het meeste van deze info is echter nutteloos. Wie van de reviewer’s van het album kan het wat schelen waar en wanneer de band live te zien was, zet deze info dan op je website dan vinden we het ook wel. Het bijgeleverde pakket papier is dan ook bijna geheel nutteloos en gaat zo ongelezen het ronde archief in.

Dan snel over naar de muziek, De zes nummers tellende EP bevat een aantal matige songs, instrumentaal kan het geheel nog wel door maar de zangpartijen van Julien Babin zijn niet al te best en verder heeft de beste man dan ook nog een eens een irritant Frans accent. De songs liggen een beetje tussen de typische stoner rock en de klassieke jaren zeventig en tachtig rock zoals het degelijke “Twilight Fever” dat een beetje in het straatje van Led Zeppelin ligt. De uptempo song “Scream My Name” bevat dan eer een degelijke riff en een sterk refrein. Echter de rest van de songs zijn dan allemaal wat minder en ook het creatieve uitstapje tijdens “Save My Soul” waar de band gebruik maakt van een harp en didgeridoo kunnen mij niet bekoren.

Met ‘Generator’ heeft het in 2002 opgerichte Moleskin dan ook niet echt een degelijk debuut weten af te leveren, met zes songs waarvan er maar twee echt aanspreken scoort de band dan ook niet meer dan een kleine voldoende. De productie is dan ook nog eens niet geheel optimaal, zo rammelt het geluid nogal eens. Wat betreft het artwork zit het overigens wel goed, de cover ziet er zeer goed uit en ook de rest van het bijgeleverde boekwerkje ziet er netjes uit. Verder zijn er op de myspage pagina van de band tevens enkele songs van het album te beluisteren.

01. Twilight Fever

02. A voice In My Head

03. Out Of Control